Färgning av utväxt!

Så , nu tänkte jag skriva lite om hur jag färgar min utväxt

Jag färgar alltid håret (utväxten eller vad som) när det behövs tvättas, eftersom jag tycker det är lättare. De är inte så glansigt och "halt" att jobba med. (svårt att förklara) Jag börjar med att dela upp håret i två delar, sen tar jag en slinga som är från ena sidan till andra och fortsätter så tills jag tagit allt hår fram till pannan. Jag lägger endast färg på det mörka håret, vill inte blondera det blonda igen eftersom det sliter på håret. Vill ju ha långt och fint hår!
Sen låter jag hårfärgen sitta i ungefär 50minuter, det brukar vara lagom för mig. Om håret blir gult använder jag alltid SILVERSCHAMPO, brukar använda de 2-3gånger ungefär för att det ska bli ljust.

Jag använder slingfärg eftersom att det sliter mindre på håret och det behövs inte så mycket färg för en utväxt. jag blandar färgen sen lägger den direkt i håret, använder alltså inte hättan.


Hårfärgen jag använder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0